klanttevredenheid

Klanttevredenheidsonderzoek 2017

Wat gaat de tijd toch snel en wat een geweldig jaar was het voor Breedband Helmond. Niet alleen hebben we een volledig nieuwe TV dienst kunnen introduceren met ongekende mogelijkheden, maar we mogen ook een derde wijk aan gaan sluiten. De belangstelling vanuit Stiphout, waar meer dan de helft voor ons gekozen heeft in plaats van hun huidige provider, was overweldigend!

Dat betekent niet dat wij klaar zijn en stil zitten. We blijven onszelf ontwikkelen zodat we de bewoners van Helmond hoogwaardige en stabiele diensten kunnen blijven aanbieden. Ook dit jaar was het percentage deelnemers erg hoog met ruim 28%! Ook de nieuwe leden uit Stiphout hebben alvast massaal hun mening gegeven over onze potentiele nieuwe producten.

Alle deelnemers willen wij hartelijk danken voor hun tijd. Jullie helpen ons dag in, dag uit om beter te worden.

Hieronder vind je alle resultaten van het onderzoek, ook die van voorgaande jaren.

Wij hebben de belangrijkste conclusies even op een rijtje gezet.

 

BBH TV

Een nieuw product lanceren is altijd uitdagend en zorgt voor veel vragen bij onze gebruikers. Gelukkig kunnen we zeggen dat de migratie naar het nieuwe TV platform “BBH TV” meer dan geslaagd is. De nieuwe functionaliteiten zijn goed ontvangen en worden al volop gebruikt. Met name de apps voor Apple en Android zijn zeer goed ontvangen.

Wij zijn momenteel bezig met het testen van nieuwe mediaboxen waarmee we de huidige Entones op termijn willen vervangen. Dit zal zorgen voor een betere gebruikerservaring met de snelheid van handelen en het gebruik van de aanvullende diensten zoals Begin gemist, TV gemist en pauzeren.

 

Beeldkwaliteit blijft een speerpunt

De beoordeling van de beeldkwaliteit is elk jaar wel één van de uitschieters in het onderzoek. Dat komt doordat wij geen afbreuk doen aan de kwaliteit van de zender omdat we niet genoeg bandbreedte hebben. Dit gebeurt bij onze concurrenten helaas wel.

Wat belangrijk is om te weten is dat het wisselen van kanaal hierdoor wel langer duurt. Deze opmerking krijgen wij regelmatig te horen van onze leden. Doordat de beeldkwaliteit hoger is dan bij concurrenten duurt het langer voordat de zender geladen is. De enige manier om dit op te lossen zou zijn door de beeldkwaliteit te verlagen en dat is iets wat wij absoluut niet willen. Kwaliteit gaat boven alles bij ons.

 

Wifi

Wifi blijft een lastig punt ondanks dat wij hoogwaardige apparatuur bij onze leden installeren. Doordat er steeds meer wifinetwerken en apparaten rondom jouw woning actief zijn zorgt dit voor verkeersdrukte. Zie het als een drukke snelweg waar steeds meer mensen op willen rijden, dat zal ook zorgen voor files en vertragingen. Bij wifi is dat niet anders.

Op deze pagina vindt u tips and tricks om de wifi te verbeteren. Let er vooral op dat u niet op hetzelfde kanaal zit als uw buren, dat kan voor beide voor veel verstoringen zorgen. Als het ware kies je dan voor een andere snelweg die minder gebruikt wordt waardoor je wel door kan rijden.

Schroom vooral niet om contact te zoeken met onze servicedesk, zij kunnen adviseren over hoe je de verbinding kunt verbeteren.

 

Klantenservice en servicedesk

Doordat we tegenwoordig op steeds meer manieren bereikbaar zijn (denk o.a. aan Facebook, Twitter en de chat op onze website) blijft de waardering voor onze bereikbaarheid stijgen. Ondanks dat we redelijk beperkt bereikbaar zijn vergeleken met onze concurrenten. Gelukkig kunnen we zeggen dat we stabiele en betrouwbare diensten leveren waardoor de hulp bij storingen slechts incidenteel nodig is.

 

Klantvriendelijkheid het hoogst beoordeeld van alle onderdelen

Waar we met name trots op zijn is de beoordeling van de klantvriendelijkheid: een 8,6!!

Een ongekend hoog cijfer en we zijn onze leden dankbaar voor deze beoordeling. Wij blijven ernaar streven om jou als lid van Breedband Helmond altijd centraal te zetten in onze dienstverlening. We beseffen ons dat dat helaas niet altijd mogelijk is, maar weet dat wij er alles aan doen om al onze leden tevreden te stellen. Daar doen wij het tenslotte allemaal voor.

 

Nieuwe producten

Over de nieuwe producten kunnen we op dit moment nog niet al te veel zeggen, maar we zijn flink aan de slag gegaan met jullie input. De gesprekken met potentiele nieuwe zenders worden gevoerd, BBH TV wordt verder ontwikkeld en we zijn met diverse nieuwe wifi oplossingen bezig.

Zodra we hier iets meer over kunnen vertellen dan zullen we dat natuurlijk communiceren via de nieuwsbrief.

 

Enquête wordt korter

Een leermoment van dit jaar is om de enquête volgend jaar korter en bondiger te maken. Wij zullen kritisch gaan kijken hoe we de tijd die benodigd is om de enquête in te vullen kunnen verlagen, maar er wel voor zorgen dat jij nog steeds je mening kan geven over alle facetten van onze dienstverlening.

 

Analoge TV

We zien dat de beoordeling voor analoge televisie elk jaar als één van de minste onderdelen naar voren komt. Doordat we zien dat analoog nog steeds heel erg veel gebruikt wordt zijn we diverse mogelijkheden aan het onderzoeken om deze dienst te verbeteren. Wij gaan in ieder geval voorlopig nog zeker niet stoppen met het aanbieden van analoge diensten zoals onze concurrent. 

 

 

Deel 1: Tevredenheid over diensten

Deel 1: Tevredenheid over diensten

Beoordeling mediabox onderdelen

Cijfer

Mediabox algemeen/kwaliteit 7,4
Snelheid van handelen 6,9
Gebruiksvriendelijkheid 7,3
Beeldkwaliteit 8,2 (8,2 in 2016 / 8,6 in 2015)
Opnemen 7,4 (6,3 in 2016 / 6,2 in 2015)
Beeldkwaliteit opnames 7,8
BBH TV Gemist 7,0
BBH TV Pauze 7,2
BBH TV Begin Gemist 7,1
Menu design 7,2

Beoordeling Android app


Cijfer

Algemene beoordeling 7,9
Snelheid van handelen 8,0
Gebruiksvriendelijkheid 8,0
Beeldkwaliteit 8,3
Opnemen 8,2
Beeldkwaliteit opnames 8,3
BBH TV Gemist 8,0
BBH TV Begin Gemist 8,1
Menu design 8,0

Beoordeling Apple iOS app


Cijfer

Algemene beoordeling 8,0
Snelheid van handelen 7,9
Gebruiksvriendelijkheid 8,1
Beeldkwaliteit 8,2
Opnemen 8,1
Beeldkwaliteit opnames 8,1
BBH TV Gemist 8,0
BBH TV Begin Gemist 7,9
Menu design 8,0

 

 

Deel 2: Klantenservice

Deel 2: Klantenservice

Beoordeling klantenservice

Cijfer

Tevredenheid over snelheid van antwoord/oplossing 8,5
Tevredenheid over de bereikbaarheid 8,5
Tevredenheid over de hulp bij storingen (incl. gratis monteur) 8,3

Deel 3: Beoordeling Breedband Helmond

Deel 3: Beoordeling Breedband Helmond

Beoordeling Breedband Helmond

Cijfer

Klantvriendelijkheid 8,6 (8,5 in 2016 / 8,3 in 2015)
Service 8,4 (8,4 in 2016 / 8,3 in 2015)
Prijs/kwaliteit verhouding 7,5 (7,6 in 2016 /7,4 in 2015)
Algeheel cijfer voor diensten en (klanten)service 8,0 (8,0 in 2016 / 7,9 in 2015)

Breedband Helmond B.V.
Postbus 580
5700 AN Helmond
T: 0492 780 783
klantenservice@breedbandhelmond.nl

© Copyright 2018 - Breedband Helmond